Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

Άγιος και Απόστολος Φιλίππου

14 Νοεμβρίου, ημέρα μνήμης του Αγίου
 
 
Ο Άγιος Φίλιππος ήταν ένας από τους δώδεκα μαθητές του Κυρίου. Καταγόταν από τη Βηθσαϊδά της Γαλιλαίας, και ήταν "συμπολίτες" με τον Ανδρέα και με τον Πέτρο. Τον κάλεσε μαθητή Του ο ίδιος ο Κύριος στο αποστολικό αξίωμα, ο Φίλιππος όχι μόνον ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα, αλλά έσπευσε γεμάτος χαρά και ενθουσιασμό να αναγγείλλει το χαρμόσυνο γεγονός και στον φίλο του Ναθαναήλ, λέγοντάς του ότι «ευρήκαμεν Ιησούν».
Όταν ο Χριστός μιλούσε στους μαθητές Του, λίγο πριν από το πάθος Του, και τους έδινε τις τελευταίες συμβουλές και παρακαταθήκες, ο Απόστολος Φίλιππος του ζήτησε να τους δείξει τον Θεόν Πατέρα: «Κύριε δείξον ημίν τον Πατέρα και αρκεί ημίν». Δηλαδή: Κύριε, αποκάλυψε μας, δείξε μας τον Πατέρα, και αυτό μας αρκεί.
Και ο Κύριος μεταξύ άλλων του απάντησε: «Ου πιστεύεις ότι εγώ εν τω πατρί και ο Πατήρ εν εμοί έστι; Τα ρήματα α εγώ λαλώ υμίν, απ' εμαυτού ου λαλώ, ο δε Πατήρ ο εν εμοί μένων Αυτός ποιεί τα έργα». Δηλαδή: Δεν πιστεύεις, Φίλιππε, ότι εγώ είμαι αχώριστα συνδεδεμένος με τον Πατέρα, ώστε εγώ να είμαι και να μένω μέσα στον Πατέρα και ο Πατέρας να είναι και να μένει μέσα μου; Είμαι δε τόσο πολύ ενωμένος, ώστε αυτά που σας διδάσκω δεν είναι από τον εαυτό μου. Άλλα ο Πατέρας μου πού μένει μέσα μου, Αυτός ενεργεί τα υπερφυσικά έργα.
Ο Απόστολος Φίλιππος κήρυξε το Ευαγγέλιο στην Μικρά Ασία και είχε ως ακολούθους και βοηθούς τον Απόστολο Βαρθολομαίο και την κατά σάρκα αδελφή του Μαριάμνη. Συνελήφθει στην Ιεράπολη της Συρίας από ειδωλολάτρες, βασανίστηκε σκληρά και με μαρτυρικό και βάναυσο τρόπο, και ενώ προσευχόταν καρφώθηκε πάνω σε ξύλο και έτσι παρέδωσε την ψυχή του στον Κύριο.
Το σεπτό σκήνωμα του Αγίοιυ και Αποστόλου Φιλίππου βρίσκεται στην Ιερά Μονή του Σταυρού στο Όμοδος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

<< Αποφθέγματα >>